Thursday, November 12, 2009

Kereta wartawan Harakah dipecah, 'LapTop' dicuri

Kereta wartawan Harakah dipecah, 'LapTop' dicuri

KUALA LUMPUR : Kereta Iswara milik Wartawan Kanan Harakahdaily, Azamin Amin dipecah kira-kira jam 2.45 petang pada 12 November lalu Jalan Raja Alang, Kampung Baru.

Menurut Azamin, kejadian tersebut disedari apabila beliau bersama-sama Wartawan Kanan Harakah, Wan Nordin Wan Yaacob selesai menjamu selera di sebuah restoran di kawasan berkenaan.

"Sebaik sampai ke kereta, cermin tingkap pecah dan but kereta telah dibuka,"jelasnya.
Tambahnya, antara barang yang hilang adalah sebuah komputer riba berjenama F-Tec bersaiz mini milik Wan Nordin, yang diletakkan dalam sebuah beg berwarna putih.

"Lebih merumitkan dalam beg berkenaan juga turut mengandungi kunci kereta Wan Nordin dan beberapa barangan peribadi termasuk surat perjanjian sewa beli rumah dan perakam suara,"katanya.

Ketika kejadian, pembantu ahli Parlimen Titiwangsa juga sedang makan bersama kedua-dua mereka.

Orang ramai diminta berwaspada sekiranya dihampiri oleh individu yang mencurigakan dengan membawa beg putih dan cuba untuk menjual komputer riba berkenaan. Sekiranya berdepan dengan situasi tersebut, sila hubungi Azamin di talian; 019-6479080 atau Wan Nordin; 013-3376271.

Kedua-dua mereka telah membuat laporan polis di Balai Polis Dang wangi pada jam 5.00 hingga 6.15 petang, dengan nombor report DANG WANGI/041036/09.Pegawai yang menerima laporan ialah, Mohd Soffian Abu Bakar.

Dalam pada itu, Azamin turut melahirkan rasa kesal kerana kejadian tersebut boleh berlaku di kawasan yang sibuk.

"Pengguna seolah-olah tidak lagi berasa selamat di kawasan yang terbuka dan lebih malang berlaku di siang hari,"katanya.

No comments: