Wednesday, February 1, 2012

Mat Sabu ziarah balu Allahyarham Safri

KUALA LUMPUR, 2 Feb 2012 : Timbalan Presiden PAS, Mohammad Sabu telah menziarahi balu wartawan Harakah, Allahyarham Mohd Shafri Shamsudin di rumahnya dekat Taman Bolton, Gombak hari ini.

Dalam kesempatan menziarahi balu Mohd Shafri, Syarifah Norhayati Al-Yahya, Mat Sabu sempat bertanyakan mengenai penyakit yang dihidapi Allahyarham Shafri, dan sejak bila menghidapinya.

Beliau juga bertanyakan mengenai persekolah lima anak allahyarham, dan segala perancangan Syarifah selepas ini.

Dikesempatan itu juga, Mat Sabu turut menghulurkan sumbangan peribadinya kepada Syarifah untuk meringankan beban beliau.

Shafri meninggal dunia di Hospital Besar Kuala Lumpur (HKL) pada 31 Januari lalu berikutan kanser hati.Beliau dimasukkan ke wad pada 24 Januari, dan disahkan mengidap kanser hati pada 29 Januari.

Beliau meninggalkan lima anak yang masih bersekolah, antaranya Sajaratul Umairah 16; Muhammad Danish Haikal 14; Muhammad Diniy Fikret 13; Sajaratul Norshuhada 11; dan Sajaratul Nordalili Batrisya 8.

Selepas menziarahi balu Mohd Shafri, Mat Sabu sempat menziarahi adinya, Kassim Sabu yang sedang sakit di Taman Samudera Selatan.

Beliau sempat bertanyakan mengenai perubatan dan kebajikan Kassim yang pernah menjawat Pengarah Unit Amal Pusat.

No comments: