Wednesday, October 7, 2009

PRK Bagan Pinang akan ditangguh?

Pakatan Rakyat mungkin memohon perintah mahkamah untuk menangguhkan pilihan raya kecil Bagan Pinang sekiranya Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) tidak dapat membersihkan daftar pemilih DUN tersebut, yang didakwanya membolehkan pemilih pos memangkah lebih daripada sekali.

Pengarah pilihan raya PAS bagi Bagan Pinang, Salahuddin Ayub dalam sidang media di Port Dickson hari ini berkata, satu delegasi Pakatan akan bertemu pengerusi SPR di Putrajaya petang ini bagi mendapat penjelasan dan meminta daftar pemilih pos dibersihkan.

"Petang ini kita akan membuat perhitungan dengan SPR bagi membersihkan nama-nama pengundi yang bertindih yang akan digunakan pada 11 Oktober ini," kata Salahuddin lagi.

Katanya lagi, pertemuan antara delegasi Pakatan Rakyat, yang diketuai setiausaha agung PAS Datuk Mustafa Ali dan pengarah pilihan raya PAS Datuk Halim Abdul Rahman dengan Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof akan turut menuntut supaya suruhanjaya berkenaan membersihkan status pengundi pos di seluruh negara.

Menjawab soalan wartawan, Salahuddin menolak pandangan bahawa isu melibatkan nama pemilih pos berulang itu hanya dibangkitkan dalam pilihan raya kecil kali ini.

No comments: